Takk for oss Sunnmøre!

Årets NNG-konferanse er over og vi er storfornøyde med at 19 barnehager, 4 samarbeidspartnere og 2 internasjonale partnere bidro til to spennende dager! Her kommer noe betraktninger fra dagene.

Vel, vi tjuvstartet litt alt på onsdagen med rib-tur for de som kom tidlig! Spektakulære hopp og masse vind i håret i fjordene rundt Ålesund ga gode minner.

Torsdagen startet med quiz fra samarbeidspartner Akademi Medbroen, presentasjon av Trigonor, Milas og Hoppin. Dyktige og gode samarbeidspartnere som vi er stolte av å ha med oss også videre!

At natur, friluft og gårdsbarnehager er viktige bidragsytere med sine tanker rundt pedagogikk og nærhet til natur viser seg i interressen vi opplever fra det store utland. NNG er per i dag i et offisielt samarbeid med Latviske organisasjoner og har dialog med et kinesisk nettverk som begge ser til Norge for inspirasjon. Vi skal være stolte bidragsytere videre for at barn skal få en naturlig og spennende hverdag.

Med gode bidrag, viktige påminnelser og spennende utfordringer fra Norges forskningsråd, Guri Langholm, Rune Storli, Fiskesprell og Norges sopp og nyttevekstforbund ble konferansedagen fullkommen.

Fredag gjorde vi en liten reise ut til Åsestranda barnehage og Molvær barnehage. Begge to flotte barnehager med fjøra som nærmeste nabo. Spennende og inspirerende å få lov til å bevege seg i miljøene deres!

Atlanterhavsparken avsluttet konferansen med å gi oss en innblikk i hvordan de gjennomfører arbeid med barnehager og skoler som besøker dem.

Igjen, takk til alle som deltok på årets konferanse. En glede å se NNG'ere og bygge nettverk som gir mening i hverdagen!