Mari Naturbarnehage

Mari Naturbarnehage er en privat liten foreldredrevet barnehage i Ytre Enebakk, med 14 barn. Vi har unike uteområder og vil utvikle oss som naturbarnehage.

Mari Naturbarnehage er en privat foreldredrevet andelsbarnehage i Ytre Enebakk som startet sin virksomhet 01.08.2003, da under navnet Mari Andelsbarnehage. Barnehagen består av en avdeling med barn i alderen 0 – 6 år. Vi er i dag 14 barn. I januar 2019 endret vi navn til Mari Naturbarnehage fordi vi følte det var et riktig steg å ta med tanke på barnehagens beliggenhet og hverdagsfokus, men også for å tilby noe unikt i kommunen. Vi har ambisjoner om å vokse i framtiden, og bli en stabil og populær barnehage som kan ta opp kampen med de større kjedene.

Barnehagen har unike uteområder med nær tilknytning til skogen, Østmarka golfbane, Mjærvann og Tangenelven, og vi bruker disse områdene flittig til alle årsider og i all slags vær. Vi har fokus på hjemmelaget mat, og vi er opptatt av at barna selv skal være med på å lage maten. Vi dyrker våre egne grønnsaker om sommeren, og bruker råvarer som er sunne, smaksrike og varierte.

Hjemmesiden vår: www.mari-naturbarnehage.no

Facebook: Mari Naturnbarnehage