NNG-konferansen 2018

Programmet for konferansen i Stavanger er så og si klart! Vi åpner for påmelding i neste uke.

Smakebiter fra programmet:

Jan Ingar Båtvik, førstelelektor ved lærerhøgskolen i Østfold, utnevnt til årets inspirator på landsmøtet i PBL i mai. Hans tema er: nærmiljøet avgjør, hva gir motivasjon og betydningsopplevelser.

Dag Jørund Lønning, rektor ved Høgskulen for landbruk og bygdeutvikling. Tema: Jordboka. Det fantastiske universet under føtene våre. www.jordboka.no.

Rasmus Kleppe, stipendiat ved Institutt for barnehagelærerutdanning ved Høgskolen i Oslo og Akershus. Tema: Risikolek, med fokus på de yngste barna.

Tuula Skarstein, professor ved Universitetet i Stavanger. Tema: Hvorfor artskunnskap er viktig for bærekraftig utvikling.

Årsmøte for medlemmer av Nettverk for natur- og gårdsbarnehager

Hyggelig konferansemiddag på hotellet

Fredag blir det besøk i to barnehager i Sandnes-området, samt en økt med Odd Erik Erikson, fra Natur og undervisning. Han har i mange år drevet kursvirksomhet for barnehageansatte, der formålet er å få ideer og kunnskap om hvordan engasjere barn ute i naturen.