Nasjonal barnehage- konferanse 9 - 10. juni 2022

Påmeldingsfrist 1. mai. Konferansen for alle som jobber i - eller med - natur og gårdsbarnehager eller vurderer å starte en. Det venter et spennende program som garantert vil falle i smak for gode barnehagefolk som liker friluftsliv og bærekraftige løsninger i hverdagen.

Årets program fokuserer spesielt på kjernen i det natur- og gårdsbarnehager streber etter å oppnå: Barnehageansatte som har stor naturglede og som er motivert for friluftsopplevelser med mye motorisk aktivitet for både ansatte og barn. I fokus er også hvordan en egenart basert på naturen og gården som ressurs kan bevares, og hvordan den unike pedagogikken i slike barnehager kan utvikles og styrkes. Geitmyra matkultursenter for barn skal vise oss hvordan mat kan utvikle barn og skape glede og samhold.

Vi har fanget opp nye trender og ny viten som vi tror både medlemmer og ikke-medlemmer vil ha stort utbytte av.

Som vanlig reiser vi ut på barnehagebesøk, og vi besøker spennende barnehager på Jæløya utenfor Moss. De har det lille ekstra - barnehager som vet å legge til rette og nyttiggjøre seg av det som nærmiljøet har å by på. Friluftsliv ved sjøen er viktig for disse barnehagene.

Dere kan lese mer om programmet herProgram NNG 2022

Ved å følge denne linken kommer dere til siden for påmelding: Påmeldingslink

Konferansen avholdes i området Moss - Sarpsborg. Konferanselokalene er på Quality Hotel Sarpsborg.  Vi ordner transport fra hotellet og ut til besøksbarnehagene.

Hotell bestiller dere selv. Vi har fått et gunstig tilbud om overnatting på konferansehotellet som kan bookes samtidig med påmelding til selve konferansen.

Hotellet står for all bevertning, og dagpakke må bestilles dersom lunsj og evt. middag på seminardagen skal nytes på hotellet - se påmeldingslink.

Velkommen til NNG-konferanse!