Livensveen Gårdsbarnehage er klare som vertsbarnehage under årets konferanse

Vår andre besøksbarnehage er klare til årets konferanse. Livensveen Gårdsbarnehage på Løten har i snart 20 år skapt en fin hverdag for barn og NNG gleder seg over å kunne få komme på tunet og være med en dag!

Livensveen Gårdsbarnehage skal gi barn under opplæringspliktig alder, i Løten og omegn, et tilbud om en aktiv og trygg hverdag i nært samspill med naturen og gjennom å følge oppgavene på en gård gjennom årstidene.

Med denne visjonen startet vi Livensveen gårdsbarnehage i august 2005, med en avdeling bestående av 18 barn. I dag har vi 40 plasser, fjøset er revet til fordel for nytt barnehagebygg, og barnehagen er vel etablert med godt rykte i Løten kommune.

Vi er en gårdsbarnehage med tilhold på et småbruk som kun har gårdsdrift relatert til barnehagedriften. Vi har griser på høsten, kopplam om våren og ellers høner, katter og en hund på tunet. Vi dyrker egne grønsaker i grønsakshagen, og eksperimenterer med urter i vinduet på kjøkkenet. Nærheten til Mosjømarka og to barnehagebiler, gjør tilgangen til turvirksomhet enkel, og vi brenner for lek og læring i naturen – året rundt. Velkommen til gards!

Påmelding til årets konferanse gjør du her.

Årets program er her.